مجله میهن قاب

کاور چه گوشی هایی به هم می خورند؟

کاور چه گوشی هایی به هم می خورند

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کاور چه گوشی‌ هایی به هم می‌ خورند! دانستن این امر به شما کمک می‌کند تا زمانی که از قاب مشابه گوشی خود خوشتان آمده است بتوانید با توجه به یکسان یا نزدیک بودن ابعاد و طراحی قابها، آن را خریداری نمایید. حتی هنگام خرید گوشی جدید می‌توانید در صورت امکان از قاب گوشی قدیمی خود نیز استفاده کنید. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به بررسی قاب‌های مشابه دو گوشی پرطرفدار آیفون و سامسونگ پرداخته و شما را در انتخاب و خرید قاب مناسب برای گوشی کمک نماییم.

لیست قاب‌های مشابه در گوشی‌های آیفون

سری آیفون از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار هستند که در برخی موارد قاب‌های آنها به یکدیگر می‌خورند و امکان استفاده از آنها وجود دارد. در ادامه این مقاله متوجه خواهید شد که کاور چه گوشی هایی به هم می خورند!

گوشی‌های آیفون 6، 6s، 7 و 8

این گوشی‌های آیفون از نظر طراحی بسیار به یکدیگر شبیه هستند و در نتیجه امکان استفاده از قاب‌های آنها برای یکدیگر وجود دارد. کاورهای این گوشی‌ها حتی از نظر ابعاد نیز به یکدیگر نزدیک بوده و از اغلب کاورهای موجود در بازار می توان برای مدل های فوق استفاده کرد. بر همین اساس افرادی که از این سری گوشی‌ها چندین مدل دارند و یا قصد خرید مدل‌های مشابه را دارند دیگر نگرانی برای تهیه قاب موبایل نخواهند داشت. این مدل گوشی‌ها با توجه به اینکه دارای ابعاد نزدیک به یکدیگر بوده، این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید از قاب مشترک برای آنها استفاده کنید. البته برخی قاب‌ها ممکن است از نظر طراحی تفاوت اندکی با هم داشته باشند، اما در اغلب موارد شما می‌توانید از قاب یکسان برای تمامی این مدل گوشی‌های آیفون بهره ببرید.

گوشی‌های آیفون 6 Plus 6s، Plus7، Plus و 8 Plus

گوشی‌های آیفون در مدل‌های بزرگتر نیز از ابعاد مشابه هم برخوردار هستند. بنابراین در صورت استفاده از این مدل‌ها امکان استفاده از قاب‌های مشابه را خواهید داشت. تنها ممکن است تفاوت‌های اندکی از نظر موقعیت و ضخامت دکمه‌ها وجود داشته باشد. اما به طور کلی قاب گوشی آیفون به نحوی طراحی شده‌اند که تداخلی در استفاده از گوشی به وجود نخواهد آمد. بر همین اساس می‌توانید با خیال راحت از یک کاور برای کلیه گوشی‌های آیفون در سری‌های معرفی شده استفاده کنید. البته قبل از خرید از کیفیت و قابلیت‌های کاور مورد نظر و همخوانی آن با گوشی تان اطمینان کسب کنید.

گوشی‌های آیفون  X و XS

کاور چه گوشی هایی به هم می خورند؟ این دو سری گوشی آیفون نیز شباهت بسیاری که از نظر ابعاد و طراحی داشته و بر همین اساس امکان استفاده از قاب‌های مشابه در آنها وجود دارد. با توجه به اینکه هیچگونه تفاوتی از لحاظ ظاهری در این دو مدل گوشی وجود ندارد، شما می‌توانید از کلیه کاورهای طراحی شده برای گوشی‌های آیفون X و XS بدون نگرانی استفاده نمایید.

گوشی‌های آیفون XR و 11

گوشی‌های آیفون در سری‌های ذکر شده نیز از کاورهای یکسان استفاده می‌کنند. این دو مدل گوشی از نظر ابعاد به یکدیگر نزدیک بوده و اغلب قاب‌های موجود در بازار را می‌توان برای هر دو مدل استفاده کرد. این امر به شما کمک می‌کند تا در صورت داشتن یکی از گوشی‌های آیفون در مدل‌های فوق بتوانید کاورهای گوشی را در تنوع بیشتری انتخاب نمایید.

گوشی های آیفون Pro 11 و XS

دارندگان گوشی‌های آیفون در مدل‌های فوق می‌توانند با در نظر گرفتن کمی تفاوت‌های جزئی از قاب‌های مشابه برای آنها استفاده کنند. این تفاوت جزئی به خاطر ضخامت بیشتر آیفون Pro 11 است اما در نهایت استفاده از کاورهای مشابه برای هر دو مدل فوق وجود دارد. بر همین اساس در صورت خرید گوشی آیفون در مدل جدیدتر حتماً از قاب قبلی استفاده کرده و از سازگاری آن با گوشی جدید مطمئن شوید.

کاور چه گوشی هایی به هم می خورند؟

گوشی‌های آیفون Pro Max 11 و XS Max

کاور چه گوشی هایی به هم می خورند؟ گوشی‌های آیفون در مدل‌های بزرگتر مانند Pro Max 11 و XS Max از نظر کاور گوشی نیز یکسان هستند. دو مدل فوق با توجه به شباهتی که از نظر ابعاد و طراحی دارند محدودیتی در استفاده از کاورهای یکدیگر نخواهند داشت.

گوشی‌های آیفون 12 و Pro 12

چنانچه دارنده گوشی‌های آیفون سری ۱۲ در مدل‌های فوق هستید می‌توانید از کاورهای مشابه برای آنها استفاده نمایید. این مدل گوشی‌ها از لحاظ ابعاد و اندازه کاملاً مشابه یکدیگر بوده و بر همین اساس محدودیتی در انتخاب کاورهای طراحی شده برای آنها نخواهید داشت. برای هر دو مدل گوشی فوق می‌توان از کاور یکسان استفاده کرد بدون آنکه جزئیات و موارد استفاده از گوشی مورد محدودیت قرار گیرد.

گوشی‌های آیفون 13 و Pro 13

این دو مدل گوشی آیفون نیز از لحاظ ابعاد نزدیک به هم بوده و در نتیجه می‌توان از قاب‌های موجود در بازار برای هر یک از این مدل‌ها استفاده کرد. این امر دست شما را در خرید و انتخاب کاور گوشی بازتر کرده و از تنوع بیشتری بهره‌مند می‌شوید.

لیست کاورهای مشابه در گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ نیز از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر در بازار به شمار می‌آید. این گوشی‌ها نیز برای محافظت و در امان ماندن از شکستگی و خط و خش نیاز به کاور و گارد مناسب دارند. اما کاور چه گوشی هایی به هم می خورند؟ در ادامه لیستی از مدل‌های گوشی سامسونگ که دارای گاردهای مشابه هستند را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S9

گوشی‌های سامسونگ در مدل‌های فوق با توجه به شباهتی که از لحاظ ابعاد و طراحی دارند در استفاده از قاب‌های مشابه با محدودیتی روبرو نخواهند شد. بنابراین چنانچه شما دارنده یکی از این مدل گوشی‌ها هستید می‌توانید از گاردهای مشابه برای گوشیتان استفاده کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی S8 Plus و S9 Plus

گوشی‌های سامسونگ در مدل‌های فوق نیز از نظر ابعاد و طراحی به یکدیگر نزدیک بوده و در نتیجه می‌توانید از قاب‌های مشابه آن استفاده کنید. اغلب قاب‌های موجود در بازار برای این دو سری گوشی سامسونگ از لحاظ ابعاد و طراحی به یکدیگر شبیه هستند.

گوشی سامسونگ گلکسی S10 و S10e

در مدل‌های گلکسی فوق نیز می‌توان از کاورهای مشابه و یکسان سامسونگ استفاده کرد. این دو مدل گوشی سامسونگ از نظر ابعاد به یکدیگر نزدیک بوده و بنابراین می‌توان از قاب‌های موجود در بازار برای آنها استفاده کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی S20 و S21

این مدل گوشی‌های گلکسی سامسونگ جدید بوده و از نظر طراحی و ابعاد مشابه یکدیگر هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از کاورهای یکسان برای این دو گوشی سامسونگ گلکسی  S20 و S21 استفاده کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی A51 و A71

کاور چه گوشی هایی به هم می خورند؟ از دیگر گوشی‌هایی که امکان استفاده از کاور مشترک را دارند می‌توان به مدل‌های گلکسی A51 و A71 اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از مدل‌های گوشی آیفون و سامسونگ را معرفی کردیم که کاور آنها به یکدیگر می‌خورد. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا در صورت ارتقاء گوشی بتوانید از قاب گوشی سامسونگ یا آیفون قبلی خود مجددا استفاده کنید و یا در صورت خرید گارد جدید، انتخاب‌های بیشتری پیش رو داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *