مجله میهن قاب

نحوه تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

از قاب گوشی های ترند و محبوب حال حاضر می توان به قاب های سیلیکونی اشاره کرد. قاب هایی که با توجه به کیفیت بالا، انعطاف پذیری مناسب و جنس نرمی که دارند به خوبی از گوشی شما در برابر خط و خش و ضربه محافظت می کنند. اما در حال حاضر در بازار شاهد افزایش قاب های سیلیکونی تقلبی برای انواع گوشی های هوشمند از جمله آیفون، شیائومی و سامسونگ هستیم. بر همین اساس تشخیص قاب سیلیکونی اصل این گوشی ها اهمیت بالایی داشته و باعث می شود از خرید نمونه های فیک در امان بمانیم. در این مقاله قصد داریم راهکارهای مناسبی را که به شما کمک می کند تا قاب سیلیکونی اصل را از نمونه فیک آن تشخیص دهید ارائه دهیم.

تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

کیفیت ساخت و مواد اولیه قاب گوشی

یکی از تفاوت های مهم میان قاب های سیلیکونی اصل و نمونه های فیک آن در گوشی های آیفون، شیائومی و سامسونگ توجه به کیفیت و مواد اولیه به کار رفته در ساخت قاب گوشی است. کارخانه های سازنده قاب های سیلیکونی اصل برای ساخت و تولید محصولات خود از مواد اولیه مرغوب و درجه یک استفاده می کنند. بر همین اساس این گونه قاب ها از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و بهترین حفاظت از گوشی را در برابر ضربه خواهند داشت. قاب های سیلیکونی اصل بسیار لطیف و نرم بوده و در صورتی که آنها را خم کنید به هیچ عنوان ترک نمی خورند. اما قاب های فیک از کیفیت پایینی برخوردار بوده و با استفاده از مواد نامرغوب تولید می شوند. بر همین اساس استفاده از آنها برای محافظت از گوشی نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

دقت در جزئیات و برش ظاهر قاب گوشی سیلیکونی

از دیگر موارد تشخیص قاب سیلیکونی اصل دقت به جزئیات و برش های قاب موبایل است. چنین قاب هایی در قسمت دوربین، دکمه ها و پورت های گوشی از برش های دقیقی برخوردار هستند. بر همین اساس هنگام استفاده از قاب سیلیکونی اصل، گوشی به راحتی قالب آن شده و در قاب جای می گیرد. اما در قاب های فیک این جزئیات و برش ها ناقص و نامنظم بوده و گوشی به نحو مناسبی درون قاب قرار نمی گیرد. چنین امری باعث می شود تا گوشی در برابر ضربات احتمالی آسیب پذیر باشد.

قاب گوشی آیفون سیلیکونی پاک کنی همراه مگ سیف

کیفیت بسته‌بندی قاب

برای اینکه قاب سیلیکونی اصل را از نمونه فیک آن تشخیص دهید حتماً به بسته‌بندی محصول توجه کنید. محصولات اصل از جمله قاب های سیلیکونی اغلب در بسته‌بندی های مناسب و با کیفیتی جای داده شده‌اند. همچنین در داخل بسته‌بندی می توانید اطلاعاتی از محصول مانند برند و نام کاور گوشی ، گارانتی و بارکد آن را مشاهده کنید. در صورتی که بسته‌بندی محصولات فیک چنین نبوده و اطلاعات محصول به صورت دقیق و خوانا درج نگردیده است.

قیمت قاب گوشی سیلیکونی

برای تشخیص قاب سیلیکونی اصل بایستی حتماً به قیمت محصول توجه داشته باشید. قیمت قاب های گوشی با توجه به کیفیت هایی که دارند تعیین می گردند. به عنوان مثال قاب گوشی آیفون اصل با توجه به متریال و کیفیت ساختی که دارد از قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر قاب ها برخوردار است.

تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

نرمی و لطافت قاب گوشی سیلیکونی

قاب های اصل اغلب از سطح لطیف و بسیار نرمی برخوردار هستند و کاربر در هنگام در دست گرفتن قاب احساس خوبی دارد. در صورتی که قاب های فیک و تقلبی از سطحی زبر بهره‌مند بوده و در صورت لمس آن حس ناخوشایندی به کاربر دست می دهد. حتی در مواردی نیز امکان دارد با توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساخت قاب های تقلبی، حساسیت های پوستی در فرد بروز نماید.

لوگو و برند قاب گوشی سیلیکونی

از راه های مطمئن دیگر که به شما در تشخیص قاب سیلیکونی اصل کمک می کند توجه به لوگو و برند قاب است. برند قاب های اصل معمولاً با کیفیت بالا چاپ شده و برجسته هستند. در حالی که در برندهای تقلبی لوگو با کیفیت پایین، ناقص و نامرتب چاپ شده است.

خواندن مقاله معرفی 8 تا از بهترین مارک های قاب گوشی سامسونگ گلکسی

استقامت در برابر حرارت

برای اینکه قاب سیلیکونی اصل آیفون، قاب گوشی شیائومی و قاب گوشی سامسونگ را از نمونه تقلبی آن تشخیص دهید می توانید از تست استقامت قاب در برابر حرارت استفاده نمایید. زیرا قاب های گوشی اورجینال در مقابل حرارت از استقامت نسبتاً بالایی برخوردار بوده‌اند و به راحتی تغییر شکل نمی دهند. اما قاب های بی‌کیفیت و ارزان قیمت که از مواد پلاستیکی نامرغوب ساخته شده‌اند به محض قرار گرفتن در برابر حرارت سریعاً تغییر شکل داده و ذوب می شوند. بنابراین قاب سیلیکونی هرچه در مقابل حرارت استقامت بیشتری از خود نشان دهد از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و اصل است.

رایحه و بوی قاب گوشی سیلیکونی

شاید تعجب کنید که برای تشخیص قاب سیلیکونی اصل بهتر است به رایحه و بوی آن توجه کنید. قاب های اصل دارای بوی بسیار ملایمی بوده و یا اغلب بویی ندارند. در صورتی که نمونه های فیک این محصول با توجه به استفاده از مواد بی‌کیفیت و ارزان قیمت از بوی پلاستیکی و ناخوشایندی برخوردار هستند.

تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

انعطاف پذیری قاب گوشی سیلیکونی

همانطور که اشاره شد قاب های سیلیکونی اورجینال از انعطاف پذیری بالایی بهره‌مند هستند و بعد از خم کردن آنها به هیچ عنوان تغییر شکل نداده و بدون آسیب به حالت اولیه خود برمی گردند. دلیل این امر استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در ساخت قاب گوشی است. چنانچه قاب های فیک را خم کنید متوجه خواهید شد که انعطاف پذیری بسیار پایینی داشته و در برخی موارد امکان ترک خوردن آنها نیز وجود دارد.

استقامت در برابر خط و خش

قاب های سیلیکونی اصل در مقابل خط و خش استقامت بالایی داشته و به مرور زمان و استفاده از آنها به هیچ عنوان دچار صدمه نمی شوند. بنابراین چنانچه دوام و طول عمر قاب گوشی برایتان اهمیت دارد بایستی نسبت به اصل یا فیک بودن قاب توجه داشته باشید.

سخن پایانی

قاب موبایل از مهمترین لوازم جانبی برای گوشی های هوشمند به شمار آمده که باعث حفاظت از گوشی در برابر خط وخش، ضربه و دیگر صدمات احتمالی می شود. با توجه به اینکه کیفیت و سطح حفاظت قاب های اورجینال بسیار بالا است، تشخیص قاب سیلیکونی اصل برای گوشی‌های آیفون، شیائومی و سامسونگ از نمونه تقلبی و فیک آن بسیار مهم است. در این مقاله به چند راهکار و ویژگی قاب های سیلیکونی اورجینال اشاره کردیم که با توجه به آنها می توانید نمونه های اصل را از فیک تشخیص بدهید.

 

3 دیدگاه در “نحوه تشخیص قاب سیلیکونی اصل ایفون و شیائومی و سامسونگ

  1. میهن قاب گفت:

    عالی بود

  2. حمید راهنما گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود به من خیلی کمک کرد

    1. میهن قاب گفت:

      مممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *