مجله میهن قاب

دستگاه چاپ قاب موبایل چیست + انواع و کاربردهای آن

دستگاه چاپ روی قاب موبایل

با پیشرفت روزافزون صنعت چاپ دستگاه های چاپ سه، شش و هشت بعدی بر روی اشیا مختلف تولید شده اند. سابلیمیشن یکی از انواع دستگاه های چاپ است که برای چاپ تصاویر روی اجسام مانند قاب موبایل تولید و ارائه شده است. در واقع این چاپگر کارگشا بهترین جایگزین برای چاپگرهای شش و هشت کاره است. با وجود این دستگاه به راحتی می توان تصاویر مختلف را به صورت فول سایز  و چند بعدی بر روی لیوان و وسایل مختلف چاپ کرد.

دستگاه چاپ قاب موبایل چیست؟

دستگاه چاپ قاب موبایل سابلیمیشن دستگاهی فوق‌العاده برای چاپ انواع طرح و نقش روی قاب موبایل و تبلت است. این دستگاه با مجهز بودن به وکیوم حرارتی این قابلیت را دارد تا تصاویر مورد نظر را از کناره های قاب تا کلیه قسمت های قاب موبایل به‌صورت همزمان تا ۴ عدد قاب چاپ کند‌.
این چاپگر نیز، به پرینتر جوهرافشان اپسون نیاز دارد تا بتواند طرح مربوطه را بر روی کاغذ مخصوص با جوهر مخصوص پرینت بگیرد و سپس تصویر و طرح مورد نظر  را روی جسم مخصوص چاپ می کند.
بهتر است بدانید چاپ سابلیمیشن در نوع جنس پارچه نیز محدودیت هایی دارد؛ با دستگاه سابلیمیشن نمی توان روی پارچه‌‌های الیاف مصنوعی یا پلی‌استر چاپ اجرا کرد.

انواع دستگاه چاپ قاب گوشی موبایل

چاپ طرح های دلخواه بر روی قاب گوشی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم و توسط دستگاه‌هایی همچون پرینتر و یووی انجام می شود. چاپ و تولید انواع قاب‌ های موبایل عمدتا به شکل غیر مستقیم انجام می‌شوند. در ادامه  می توانید با انواع دستگاه چاپ قاب موبایل و روند چاپ روی قاب گوشی آشنا شوید.
کاربران بااستفاده از این دستگاه می‌‌توانند هر عکس و طرحی که در نظر دارند را بر روی وسایلی از جمله قاب گوشی چاپ کننند. و طرح مورد نظر خود را روی برخی از اجسام و وسایل چاپ کنید. این نوع چاپگر بسیار کاربردی و با کیفیت است؛ بنابراین از این دستگاه می توان برای چاپ تصاویر روی لباس، تیشرت،روتختی، لیوان و بشقاب، انواع پرده، موکت، کلاه و کلیه وسایلی که قابلیت پذیرش بافت چاپ را دارند، استفاده می شود. این نوع چاپ در سراسر جهان  پرکاربردترین و پرطرفدارترین روش‎ چاپ شناخته شده است. دستگاه سابلیمیشن برای چاپ امور تبلیغاتی بهترین گزینه است و یک خرید ایده‌آل برای راه اندازی کسب و کار خواهد بود.

دستگاه سابلیمیشن سه بعدی

دستگاه سابلیمیشن سه بعدی

دستگاه چاپ قاب موبایل سه بعدی در دسته دستگاه‌های پرس حرارتی قرار می گیرد. این نوع چاپگر چند منظوره است و این قابلیت را دارد که از طریق انتقال حرارت فرآیند چاپ را بر روی هر سطح صاف و منحنی نظیر کاور گوشی، سطوح چوبی، شیشه‌ای، پلاستیکی،سنگی ، کریستال، اکریلیک،فلزی و و غیره اجرا کند. لازم به ذکر است که از این مدل چاپگر نمی توان برای چاپ بر روی پارچه یا تی شرت ها استفاده کرد. دستگاه سابلیمیشن سه بعدی همچون دستگاه های چاپ شش و هشت کاره، قابلیت چاپ روی وسایل را دارد. تفاوت این دستگاه با چاپگرهای شش و هشت کاره بکارگیری تکنولوژی وکیوم در چاپ است.
تکنولوژی وکیوم در این نوع چاپگر قابلیت چاپ بر روی انواع متریال چند بعدی و لبه دار را محیا می کند. قطعا می توانید با دستگاه های شش کاره و هشت کاره هم چاپ عکس روی قاب موبایل را انجام دهید ولی در این نوع دستگاه سابلیمیشن به دلیل وجود تکنولوژی وکیوم می توانید علاوه بر سطح قاب، تمام قسمت های قاب گوشی همچون کناره های قاب را به طور کامل چاپ بزنید.

 

دستگاه چاپ حرارتی ۶ کاره سابلیمیشن

دستگاه چاپ حرارتی ۶ کاره سابلیمیشن

دستگاه چاپ حرارتی ۶ کاره سابلیمیشن یکی از دستگاه های پرس حرارتی برای چاپ عکس روی قاب موبایل است. همانطور که از اسم آن مشخص است این محصول توانایی اجرای 6 کار مجزا و متفاوت را دارد. یک دستگاه پرس 6 کاره قابلیت چاپ بر روی چندین وسیله را دارد به همین علت این نوع دستگاه از پرفروش ترین دستگاه های چندمنظوره است که نیازهای چاپی کاربران را در زمینه های مختلف تمام و کمال رفع می کند.
این دستگاه علاوه بر امکان چاپ بر روی وسایل مسطح دارای چندین قابلیت بااهمیت دیگر برای چاپ است، مانند :

  • دو عدد کلمپ ویژه چاپ بر روی بشقاب
  • یک عدد کلمپ ویژه چاپ روی کلاه
  • دو عدد کلمپ مخصوص چاپ بر روی ظروف غیر مخروطی
  • یک عدد قالب مخصوص چاپ بر روی سطوح صاف

دستگاه پرس حرارتی ۸ کاره

دستگاه پرس حرارتی ۸ کاره

دستگاه پرس حرارتی هشت کاره از جمله دستگاه های پرس حرارتی پربازده و مفید در صنعت چاپ است. این دستگاه علاوه بر دستگاه چاپ قاب موبایل بودن، قابلیت چاپ حرارتی بر روی انواع سطوح مختلف را دارد. این دستگاه چندکاره، علاوه بر قابلیت چاپ بر روی آیتم های مختلف امکانات دیگری داراست که شامل موارد زیر می شود:

  • چاپ بر روی انواع لیوان در سایز های متنوع
  • چاپ بر روی بشقاب
  • چاپ روی کاشی سرامیکی
  • چاپ روی کلاه
  • صفحات فلزی
  • جاسوئیچی
  • چاپ روی تی شرت های کتان و غیر کتان
  • کوسن
  • موس پد
  • چاپ پازل
  • قاب موبایل
  • بطری و قمقمه مسافرتی
  • فندک ها
  • آینه

سوالات متداول (FAQ):

  1. نحوه کار دستگاه چاپ قاب موبایل چگونه است؟
    • دستگاه چاپ قاب موبایل با استفاده از تکنولوژی های جدید چاپ به صورت مستقیم، انواع طرح‌ها و تصاویر را بر روی قاب گوشی منتقل می‌کند.
  2. آیا چاپ روی همه انوع قاب های موبایل امکان پذیر است؟
    • بیشتر دستگاه‌های چاپ قاب موبایل قابلیت چاپ روی انواع مختلفی از قاب‌ گوشی رادارند، اما بهتر است قبل از خرید نوع خاصی از دستگاه، مشخصات آن را بررسی نمایید.
  3. آیا استفاده از دستگاه چاپ قاب موبایل نیازمند داشتن مهارت خاصی است؟
    • کار با این دستگاه‌ها معمولاً ساده است، اما داشتن مهارت‌های پایه در انجام کار با دستگاه‌های چاپ و طراحی گرافیک می‌تواند به شما در بدست آوردن نتایج بهتر کمک کند.
  4. از چه نوع جوهری برای چاپ برروی قاب موبایل استفاده می‌شود؟
    • بیشتر دستگاه‌های چاپ قاب از جوهرهای مخصوصی که دارای مقاومت در برابر حرارت و سایش هستند استفاده می‌کنند که کیفیت و ماندگاری طرح چاپ شده را بیشتر کنند.
  5. آیا چاپ روی قاب گوشی موبایل ماندگار و بادوام است؟
    • بله، در صورتی که از دستگاه چاپ و جوهرهای با کیفیت استفاده شود، چاپ برروی قاب موبایل می‌تواند بسیار بادوام و مقاوم در برابر خراش و سایش باشند.
  6. آیا می‌توان از طرح‌های سفارشی با استفاده از دستگاه چاپ قاب موبایل ایجاد کرد؟
    • بله، دستگاه‌های چاپ قاب موبایل معمولاً این امکان را فراهم می‌کنند تا طرح‌های دلخواه و سفارشی شما را به راحتی چاپ کنند.
  7. قیمت خرید دستگاه چاپ قاب موبایل چقدر است؟
    • رنج قیمت دستگاه‌های چاپ قاب موبایل از 29 میلیون تومان در سال 1403 شروع می شود که بسته به نوع و برند آن‌ها متفاوت است.

کلام پایانی:

گوشی همراه از کالاهای پرمصرف و همیشه در معرض دید است بنابراین توجه به نوع طراحی قاب برای کاربران مورد اهمیت است‌. از همین جهت دستگاه چاپ قاب موبایل برای ایجاد بیشترین تنوع در طرح و رنگ این محصول ارائه شده است. این طرح های مختلف توسط دستگاه سابلیمیشن بر روی انواع قاب گوشی موبایل چاپ می شوند. دستگاه سابلیمیشن قطعا بهترین انتخاب‌‌ برای پیاده‌سازی طرح‎‌های شخصی و سلیقه‌ای و با کیفیت ودر صنعت چاپ است.

 

 

درباره پیمان حسینی

پیمان حسینی هستم نویسنده تخصصی در زمینه انواع لوازم جانبی گوشی و تبلت و ایرپاد و... من همواره درتلاش هستم تا بتونم بهترین اطلاعات ممکن در زمینه انواع لوازم جانبی مثل قاب گوشی موبایل و کاور ایرپاد و شارژر گوشی و انواع ایرپاد ها و کابل های شارژ را به اطلاع همه مردم دنیا به خصوص فارسی زبانان عزیز برسونم. من همواره در حال بروزرسانی اطلاعات خودم هستم تا بتونم بهترین ها رو برای شما نگارش کنم و به نظرتون برسونم امدیدوارم بتونم در این زمینه به بهترین حالت ممکن اطلاعاتی را به معلومات شما اضافه کنم. من همیشه در حال مطالعه و نگارش مطالب مختلف دراین زمینه ها هستم. پس با من همراه باشید تا بتونیم از جدید ترین ها همیشه اطلاعات کسب کنیم.

2 دیدگاه در “دستگاه چاپ قاب موبایل چیست + انواع و کاربردهای آن

  1. محمد گفت:

    خیلی عالی بود

    1. میهن قاب گفت:

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *