مجله میهن قاب

جوهر خودکار با چی پاک میشه روی قاب گوشی

یکی از سوالات پرتکرار کسانی که دارای قاب‌های گوشی از جنس سیلیکون هستند این است که جوهر خودکار با چی پاک میشه روی قاب گوشی؟ یکی از لکه‌هایی که ممکن است قاب گوشی شما را کثیف و زشت نماید جوهر خودکار است. هرچند پاک کردن لکه از روی قاب‌های گوشی به خصوص قاب‌های سیلیکونی کمی دشوار است اما در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را در این خصوص خدمت شما بیان کنیم.

نکات مهم قبل از پاک کردن جوهر خودکار از روی قاب گوشی

اول از همه بهتر است بدانید که جوهر خودکارها مشابه هم نبوده و از این رو ممکن است نحوه تمیز کردن آنها با یکدیگر متفاوت باشد. بر همین اساس برای امتحان روش‌های ارائه شده بهتر است ابتدا بر روی بخش کوچکی از قاب آن را تست کنید و در صورت گرفتن نتیجه لازم، آن را بر روی کل کاور گوشی امتحان نمایید.

نکته دوم مربوط به جنس سیلیکون یا پلاستیک قاب گوشی بوده که با استفاده از ماده ای نرم و اختلال پذیر ساخته شده است. این ماده زمانی که با جوهر خودکار تماس پیدا می‌کند بلافاصله آن را جذب می‌نماید. اما سرعت از بین بردن لکه به این آسانی نبوده و زمان می‌برد. با توجه به این امر جهت از بین بردن لکه خودکار از روی گارد موبایل‌تان بایستی کمی صبور باشید.

راهکار اول برای از بین بردن جوهر خودکار از روی قاب گوشی

در این روش که جوهر خودکار با چی پاک میشه روی قاب گوشی نیاز به موادی از جمله آب، تمیز کننده چند منظوره، صابون ملایم، آمونیاک، مقداری گلوله‌های پنبه‌ای یا پارچه‌های نرم خواهید داشت. ابتدا بر روی قاب گوشی خود مقداری تمیز کننده چند منظوره اسپری نمایید و آن را با استفاده از پارچه تمیز به خوبی خشک کنید. در صورت باقی ماندن لکه می‌توانید از یک گلوله پنبه‌ای یا پارچه نرم آغشته به آمونیاک استفاده کنید. بعد از چند دقیقه می‌توانید قاب را با صابون و آب به خوبی شسته و خشک کنید.

راهکار دوم برای تمیز کردن جوهر خودکار از روی گارد گوشی

در راهکار دوم از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی گارد گوشی به گلوله‌های پنبه‌ای یا پارچه نرم و الکل نیاز است. سپس گلوله پنبه‌ای یا پارچه نرم را به مقداری الکل آغشته نمایید و سپس آن را بر روی سطح جوهری قاب بمالید. این عمل بهتر است به آرامی انجام شود چرا که مالش مداوم و ملایم باعث پاک شدن جوهر از روی قاب می‌گردد. در پایان می‌توانید با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز محل لکه را خشک کنید.

سخن پایانی

جوهر خودکار با چی پاک میشه روی قاب گوشی؟ در این مقاله دو راهکار مناسب و موثر برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی قاب گوشی خدمت شما توضیح داده شد. همانطور که اشاره شد می‌توانید راهکارهای فوق را ابتدا بر روی بخش کوچکی از لکه‌ها تست کرده و در صورت اثربخش بودن آن را بر روی کل قاب گوشی امتحان نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *